Followers

Kurus Dengan Omega Guard

Inilah dia produk yang boleh maintain berat badan ~ ibu kelihatan lebih langsing dan juga selamat pada bayi..juga sebagai tambahan adanya alfalfa sbg galagtague (penggalak susu).
  

Apa pula peranan Omega dalam pengurusan berat badan?

Omega-3 dan Omega-6 adalah asid lemak politaktepu yang penting untuk tubuh. Asid lemak Omega-3 terdapat dalam Omega Guard manakala Omega-6 terdapat dalam GLA Complex.

Omega-3 dan Omega-6 diperlukan oleh tubuh untuk penghasilkan eicosanoids. Eicosanoids adalah sejenis bahan yang dinamakan super hormon yang berperanan menggerakkan semua hormon dalam badan.

Eicosanoids berperanan dalam sistem penghadaman dan penyimpanan lemak. Omega-3 dan Omega-6 pula membantu melancarkan proses pembakaran lemak.

LEMAK JAHAT yang terkumpul dalam badan kita memerlukan LEMAK BAIK untuk menguraikannya dan membakarnya. Pengambilan LEMAK BAIK yang dimaksudkan bukanlah daripada sumber seperti mayonis, minyak masak atau lemak haiwan TETAPI daripada sumber pemakanan sihat seperti ikan salmon, sardine, walnut serta flaxseed. Salah satu LEMAK BAIK yang bermanfaat untuk tubuh badan kita adalah Omega-3 Fatty Acids 

Ok, Kenapa boleh kurus dengan OmegaGuard??
 
Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormone yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormone yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT ANDA AKAN BERASA LAPAR 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...