Followers

Berpuasa ~ Menurunkan berat badan dan shape up

Sudah seminggu kita berpuasa..dah macam2 juadah cuba setiap hari..banyak lagi yang dalam list nak cuba ni.. Ramai yang plan nak kurus, turun berat badan bulan puasa ni, ramai juga yang tambah berat badan....

Sambil berpuasa, supplement yang betul mampu mengekalkan tenaga seharian dan mampu menggalakkan proses Shape Up/membentuk badan @ menurunkan berat badan. Ada orang yang menjaya membentuk badan namun bila di timbang berat masih sama. Ini kerana tempoh masa lebih lama diperlukan. Namun, bila diukur, ukuran pinggang atau paha berkurangan. Thats a good sign!


Supplement membantu boost up proses membentuk badan atau mengurangkan berat badan jika diambil dengan cara yang betul. Senaman masih boleh dilakukan walaupun berpuasa demi mengekalkan kadar metabolisme. Ketika berpuasa, badan berehat selepas sepanjang tahun bekerja. Ketika tiada makanan diproses, kedar metabolisme turut menurun. Janganlah kita asyik tidur tanpa aktiviti berfaedah, kerana makin susahlah proses penurunan berat nak berlaku.

Apa supplemen yang dicadangkan untuk Shape Up?

Lecitin berupaya memecahkan lemak dan menyerap zat dari vitamin larut lemak A,D, E dan K.
 
Herb Lax julap lembut dan melancarkan tindak balas pembersihan semulajadi badan dan menggalakkan pergerakan usus.

Cinch Shake Mix mengandungi protein, serat, multivitamin dan mineral. Jadi protein dapat membantu membakar kalori, meningkatkan kadar metabolisme dan memberi rasa kenyang. Leusin membantu mengekalkan otot semasa penyingkiran lemak.

Tips:

Selepas berbuka, makan sedikit demi sedikit dan kunyahlah hingga lumat seperti mengikut sunnah nabi. Begitu juga minum air. Jangan terus minum air banyak.


 OK pm me for order ya..sempat lg ni....ada lg 22 hari kita berpuasa....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...